
109.599 de vizitatori, dintre care peste 50.000 veniți din străinătate, au venit să vadă tendințe noi, lansate la târgul Cersaie 2016, care s-a desfășurat între 25 și 29 septembrie la Bologna. 797 de jurnaliști au vizitat expoziția dedicată plăcilor ceramice și dotărilor pentru baie și bucătărie.

Pe o suprafață totală de 156.000 mp, 852 de companii din 43 de țări și-au expus timp de cinci zile produsele de top. 335 din numărul total de expozanți au venit din străinătate. Cu 491 de branduri (dintre care 237 provenind din alte țări decât Italia), sectorul de plăci ceramice a fost cel mai bine reprezentat, fiind urmat de mobilierul de baie, cu 194 de companii.

Cersaie demonstrează încă o dată că este o platformă importantă pentru arhitecți, designeri și publicul larg. De mare interes s-a bucurat conferința ținută de Norman Foster, câștigător al Premiului de Arhitectură Pritzker, în fața unui auditoriu ce a numărat 2.000 de persoane. Expoziția Cer-Sail, dedicată temei portului și curată de Angelo Dall’Aglio și Davide Vercelli, a atras, de asemenea, foarte mulți vizitatori.


Oferta placărilor ceramice a fost foarte generoasă, iar printre noile tendințe am remarcat imprimeuri inspirate din Art Nouveau și Art Déco și geometrice.

Lansată anul trecut, moda hexagonului continuă. Întâlnim și romburi sau triunghiuri în diferite dispuneri.

La fel, ceramica cu efect 3D se numără în continuare printre preferințele designerilor. O noutate de senzație sunt suprafețele ce imită perfect materialul textil (Tailorart, de la Ceramica Sant’Agostino).

Marmura în nuanțe de la alb la negru, lucioasă sau mată, tăiată în plăci cu dimensiuni foarte mari sau în forme hexagonale, a fost vedeta multor standuri.

Mai mult ca în anii trecuți s-au remarcat placările, atât pentru pardoseală, cât și pentru pereți, care imită lemnul.

În trend sunt și plăcile ceramice cu aspect rustic.

Text: Cristina Stoica
Foto: Firmele citate