Design inspirat din origami

Andrea Quirós-Balma este un designer angajat. Obiectul creat nu urmărește doar satisfacerea unor nevoi, ci este supus analizei atente asupra impactului său social. 

Andrea Quirós-Balma
Andrea Quirós-Balma

Designul este un demers creativ menit a rezolva o problemă. „Doar că uneori este nevoie de un proces foarte lent pentru a crea ceva ce chiar merită a fi produs“, explică Andrea Quirós-Balma. Mai mult, designul este un serviciu, pentru că are întotdeauna în vedere consumatorul final și locul pe care obiectul creat îl ocupă în marea de obiecte ce ne înconjoară. „Este un serviciu pentru noi toți sau cel puțin așa încerc să privesc lucrurile, pentru a nu aluneca în superficialitate. Sunt forme, linii și culori pe care le pot desena în diferite momente, dar încerc să analizez motivul ce stă în spatele oricărei decizii și să am în vedere impactul social pe care obiectul creat l-ar putea avea, chiar dacă acesta nu este de amploare. Uneori mă gândesc la acest proces ca la un fel de marinare a ideilor.“ Andrea Quirós-Balma se inspiră din arta origami, fiind atrasă de principiile minimalismului ce stau la baza ei, precum și de permisivitatea acesteia față de mișcare, de repetiția plierii plină de suspans, ce duce la forma dorită a obiectului. Origami este un limbaj foarte elegant, cu o structură complexă, având la bază multă știință, ale cărei taine Andrea încă nu le-a deslușit în întregime. În viitor vrea să dezvolte o colecție de produse pentru Laurel, o companie pe care a înființat-o recent în Costa Rica, împreună cu mama și sora ei. De asemenea, este în căutarea altor oferte din partea brandurilor de design, sperând că, prin creativitate și încredere în sine, va reuși să contribuie la schimbarea felului în care produsele create în zilele noastre sunt percepute de către consumatori. Procesul de creație nu se termină odată cu obiectul realizat, ci implică responsabilitate socială.

TRIO este inspirat din arta origami. Trei piese din placaj identice, îndoite și sculptate manual, au fost îmbinate, rezultând un scaun cu strucură minimalistă.

Trio_2

Trio_1

ARCHITECTURE WORLD

Patternul este rezultatul colajului unor imagini ce reprezintă clădiri iconice din întreaga lume. Este un peisaj posibil doar în imaginația noastră. Prezența mai multor culturi laolaltă aduce un omagiu marilor realizări ale omenirii. Materialul textil face parte dintr-o colecție de așternuturi.

Architecture-World

BABU este o veioză realizată prin tehnica de imprimare 3D, motivele tradiționale ce decorează o matrioșka fiind transpuse în plan tridimensional. Când este aprinsă, Babu dă naștere unor forme interesante de lumini și umbre, creând o atmosferă intimă.

Babu_1

Babu_2

USADA
Poți cumpăra un produs sau poți renunța la el, lăsându-l pentru altcineva. Care este mentalitatea consumatorului în zilele noastre? Cu această întrebare se confruntă Usada. Fibrele moi de la suprafața materialului se destramă ușor, lăsând la vedere urzeala țesăturii.

Usada

NUDOS
Puful croșetat este gol pe dinăuntru. Grație structurii sale din lemn, poate fi împachetat într-un ambalaj de mici dimensiuni și trimis la destinatar. Structura sa circulară este acoperită de două învelișuri, unul din material textil alb și unul croșetat, susținute de elastice. Poate fi folosit și ca măsuță.

Nudos-

INFINITA reprezintă prima încercare a artistei de a reinterpreta tapițeria. Este un scaun-manechin, un schelet. Prin separarea componentelor unui scaun și regândirea structurii sale ascunse practic, se poate personaliza orice scaun. Acesta poate îmbrăca diferite huse, iar dimensiunile sale variază în funcție de părțile componente.

Infinita_2Infinita_1

Infinita_3

Andrea Quirós Balma s-a născut în Costa Rica, este absolventă a Savannah College of Art and Design și locuiește și creează la New York, fiind specializată în mobilă și fibre. Și-a descoperit interesul pentru design încă din copilărie, fiind influențată de mama sa, designer de textile la rândul său, care are studioul de creație în propria casă. Andrea își amintește cum adormea printre sutele de metraje din casă, încercând să schițeze în carnețelul său modele pentru costume de baie.

Text: Cristina Stoica, redactor-șef

Articol apărut în CASA LUX 1/2015



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *