(P) Peste 21.500 de vizitatori și-au planificat vacanțele la Târgul de Turism al României!  

Târgul de Turism al României care a avut loc între 22 și 25 februarie a reunit 306 companii, agenții de turism si tour-operatorii din 14 țări: Albania, Bulgaria, Croația, Cehia, Grecia, Ungaria, Israel, Italia, Moldova, Palestina, România, Spania, Turcia, Ucraina, care au oferit vizitatorilor posibilitatea de a se informa, planifica și achiziționa vacanțe și călătorii personalizate în funcție de bugetul și preferințele fiecăruia.

Evenimentul a beneficiat de 21.500 de vizitatori, atât specialiști care activează în turism, cât și public larg, amator de vacanțe și călătorii diverse de la cele de business, până la cele către destinații exotice sau din categoria turismului de aventură.

Romexpo, partenerii săi și agențiile de turism au acordat și la această ediție o atenție deosebită turismului românesc.

Zonele cu potențial turistic mare au fost promovate la târg prin intermediul consiliilor judeţene şi locale, astfel încât publicul a avut ocazia de a afla informaţii diverse despre: peisajele fascinante ale României, din toate regiunile ţării, despre istorie şi valori culturale artistice şi gastronomice.

Patrimoniul turistic românesc

A fost prezentat la adevărata sa valoare la Târgul de Turism al României. Astfel, pachetele personalizate pentru vacanțe în staţiunile şi zonele turistice din România au cuprins nu numai oferte de cazare și transport, ci și adevărate experiențe (culturale și gastronomice) pe care turiștii le pot avea în vacanțe pe plaiuri autohtone.

Frumusețea locurilor din Bistrița, Maramureș, Sibiu, Ialomița, Neamț sau Bucovina a fost scoasă în evidență la târg de o multitudine de elemente ce au ilustrat tradițiile gastronomice și activități culturale și de agrement specifice zonelor reprezentate.

Prin intermediul tour-operatorilor și centrelor naționale sau locale de informare și promovare turistică ale căror standuri au fost în pavilionul B1 – Romexpo, pe parcursul târgului, publicul a avut oportunitatea de a se informa despre judeţe, orașe și comune care se remarcă prin turismul cultural, balnear, verde și ecumenic.

Turismul rural a fost susținut și prin prezența la eveniment a centrelor locale de informare și promovare turistică din comunele: Afumați (Ilfov), Turia (Covasna), Miroslava (Iasi), Molivisu (Argeș).

Obiectivele și frumusețea Dobrogei de Nord au beneficiat de mai multă promovare la această ediție, astfel că splendori turistice precum Rezervația Măcinului și Delta Dunării au fost dezvăluite vizitatorilor împreună cu informații utile pentru programarea unor vacanțe de neuitat.

Printre județele al căror potențial turistic a fost prezentat la eveniment sub toate formele lui s-au numărat: Alba, Bihor, Bistrița, Botoșani, Brașov, Buzău, Cluj, Dâmbovița, Harghita, Hunedoara, Ialomița, Maramureș, Mures, Neamț, Sibiu, Suceava, Timiș, Tulcea, Vaslui.

Publicului Târgului de Turism al României i s-a înfățisat și importanța turistică a unor orașe ca: Amara, Alba Iulia, Baia-Mare, Băile Felix, Băile Herculane, Băile Govora, Băile Olănești, Băile Tușnad, Bistrița-Năsăud, Borsec, Brașov, Buzău, Buziaș, Caracal, Cluj-Napoca, Deva, Făgăraș, Geoagiu Băi, Gura Humorului, Herculane, Mamaia, Mangalia, Miercurea-Ciuc, Târgu-Mureș,Năvodari, Ocna Sibiului, Piatra-Neamț, Pucioasa, Sibiu, Slănic Moldova, Slănic Prahova, Sovata, Suceava, Târgu Neamț, Târgu Ocna, Techirghiol, Timișoara, Tulcea, Voineasa. 

Destinații binecunoscute și turism exotic

Publicul Târgului de Turism al României a profitat de reducerile oferite de agenții și tur-operatori, deoarece au fost sejururi ofertate și la discount-uri de 50% față de prețul de listă, precum și costuri foarte avantajoase față de alte perioade ale anului, atât în privinţa transporturilor, cât şi a cazărilor. Companiile şi agenţiile de transport au venit la târg cu nenumărate bonusuri, carduri de fidelitate, accesorii şi aplicaţii web, care să faciliteze călătoriile, fie ele de agrement, fie de business. La această ediție în prim-plan au fost și croazierele, dar și noi rute aeriene introduse atât de către companiile existente pe piață (Blue Air, Tarom, Tap Portugal etc), cât și de către companii care vor activa din 2018.

Pachete avantajoase de tip early-booking s-au vândut atât către destinațiile des frecventate de români (Grecia, Turcia, Spania, Italia, Portugalia, Malta, Cipru, Croația), cât și către locuri exotice: Mauritius, Maldive, Caraibe, Malta, Canare, Madagascar, Reunion, Singapore, Seychelles, Mexic, Republica Dominicană, Cuba etc.

Multe dintre agenții s-au prezentat la târg cu pachete ce includ beneficii de tipul: plata cu vouchere de vacanță,  plata în rate cu carduri de credit, plata în 10 rate pentru oferta „Litoral Marea Neagră”.

Ce a însemnat Târgul de Turism al României – ediția de primavără 2018 ?

  • peste 21.500 vizitatori
  • 306 de companii participante, în creștere cu 12% comparativ cu ediția de primăvară 2017
  • 052 mp – suprafață în creștere cu 20% față de ediția februarie 2017
  • 30% grad de internaționalizare
  • expozanți din 14 țări: Albania, Bulgaria, Croația, Cehia, Grecia, Ungaria, Israel, Italia, Moldova, Palestina, România, Spania, Turcia, Ucraina.

Noutatea ediției

Pentru prima oară, s-a defășurat o conferință care avut drept scop dezbaterea pe larg, împreună cu specialiști din domeniu, a unei teme legată de turism. Aceasta s-a numit Millennials. Promovarea turismului românesc către generația Y. 

Conferința a reunit unii dintre cei mai cunoscuți blogeri, fotografi, jurnaliști și consilieri în marketing turistic, care au susținut dezbateri având ca subiecte: dinamica și promovarea turismului românesc în rândul tinerilor și, nu în ultimul rând, implicarea autorităților în dezvoltarea programelor de promovare a destinațiilor interne în rândul celor din generația Millenials.

Pe parcursul celui mai important eveniment de turism al primăverii, au avut loc o serie de activități conexe (conferințe, seminarii, ateliere) care au adus în prim-plan promovarea turismului românesc din perspectiva Centenarului Marii Unirii.

 

Târgul de Turism al României este organizat de Romexpo, bianual, primăvara şi toamna, împreună cu Camerele de Comerţ şi Industrie din România, în parteneriat strategic cu Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT ) şi în parteneriat cu:

Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România  (OPTBR), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural  (ANTREC).

Vreți să aflați mai multe despre Târgul de Turism sl României?

Noi vă informăm și prin:Website: www.targuldeturism.ro, E-mail:    [email protected] https://www.facebook.com/targuldeturism/,  Romexpo (https://www.facebook.com/RomexpoSA/ )

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *