Într-o lume care se depersonalizează tot mai mult, în goana după tendințe, să alegi propriul model înseamnă să te diferențiezi de toți ceilalți. Tradiția spune că, de Crăciun, roșu, alb, verde sau auriu sunt culorile potrivite, iar că pomul se împodobește cu globuri și beteală. Există însă oameni care își fac propriile tradiții, alegând compoziții atipice în locul clasicului pom de Crăciun. Iată câteva dintre ele. Beteala – actor principal Foto: lemieuxetcie.com Beteala este actor principal în decorarea acestui brad de Crăciun de către designerul canadian Christiane Lemieux. Deși folosită de zeci de ani ca element pentru decorarea bradului, beteala este mai degrabă un element de umplutură. Ori aici rolurile s-au inversat: decorațiunile sunt puține, iar beteala argintie devine piesa centrală, transformând bradul într-o imagine de poveste. Bradul înflorit Foto: Jane Valken Jane Valken este fondatoarea unui brand de slow fashion din Africa de Sud. Pomul său de Crăciun are la bază un brad artificial, dar nu urmează modelul pe care aici toți îl știm, ci este împodobit cu flori și ornamentele cu aplicații de mărgele. Foto: Jane Valken Pomul cu flori a devenit o tradiție în familia noastră, în special pentru că fiica mea cea mai mică are nume de floare și este născută în ziua de Crăciun, spune Jane Valken. Florile sunt culese cu o zi înainte de împodobirea bradului, iar ornamentele brodate cu mărgele sunt gândite chiar de ea, brandul său promovând un stil vibrant atât în vestimentație, cât și în privința decorațiunilor de interior. Orașul bomboanelor într-un pom de Crăciun Sam Riccioli este designer specializat în decorarea sezonieră a caselor, în special pentru sărbătorile de iarnă. Candyland este una din temele pe care le dezvoltă și care pare săa daucă foarte multă bucurie în orice casă. Foto: samriccioli.com Decorațiunile folosite au forma prăjiturilor de tipuri diferite, în culori pastelate, de fondant: roz, albastru deschis, turcoaz sau somon, cu accente aurii. Stilul Maria Antoaneta, împrumutat unui brad de Crăciun Pentru Melanie Lissack, influencer britanic de pe nișa home & deco, 2025 nu este primul an în care decorează bradul de Crăciun cu funde. Un element anume însă a imprimat acum bradului de Crăciun un aer de secol XVIII, pe care internauții l-au asociat rapid cu cea mai stilată regine a Franței, Maria Antoaneta. Foto: Melanie Lissack Funda imensă, cu dungi, devine elementul central al acestui pom maximalist, amintind de stilul vesel, uternic accesorizat al reginei franceze. Micile accente aduse de ferigile roz se încadrează perfect și ele, corelând bradul cu restul interiorului. Funda este făcută tot de Melanie, fiind inspirată de o decorațiune similară folosită anterior în decorarea șemineului. Foto: Melanie Lissack Cum pomul de Crăciun are deja atât de multe decorațiuni, am păstrat restul camerei într-un stil mai simplu. Nu am pus o ghirlandă bogată pe șemineu, ci doar câteva panglici și felii de portocală uscată, apoi am completat cu preferata mea – o lumânare cu clopoțel suedeză, spune Melanie Lissack. Bradul îmbrăcat în tulle Foto: Christiane Lemieux Iată un alt brad de Crăciun decorat de Christiane Lemieux, care consideră că lumea actuală este definită de suprastimulare, de unde și nevoia de a atenua unele elemente din jurul nostru. În acest context, îmbrăcarea în tulle a bradului de Crăciun are rol simbolic, transparența având rolul de a schimba modul în care vedem lumea, idee pe care se bazează de secole utilizarea textilului pentru perdele și drapaje, în designul interior și în modă. Minimalism în note autohtone Foto: Nicu Bocancea Aceeași idee a minimalismului ca expresie a nevoii de echilibru se regăsește în decorarea acestor doi brazi simetrici de către Nicu Bocancea, Master Florist International. Într-o altă compoziție – amenajarea West Side Christmas Market, în parcul Drumul Taberei din București, stilul alunecă spre midimalism, simplitatea instalațiilor luminoase de sărbători fiind completată de accentele aurii ale globurilor și clopoteilor cu forme sculpturale. Un loc între nori, în bradul de Crăciun Foto: Massimo Gnocchi Loc în mijlocul vidului. Un spațiu în care căutăm serenitatea. Așa definește arhitectul Massimo Gnocchi bradul de Crăciun expus în cadrul salonului Design Xmas 2025 de la Milano. O instalație care, pe un cadru din lemn, recreează prin lumină și textură lejeritatea și solitudinea ca răspuns la presiunea venită din partea a ceea ce se întâmplă în jurul nostru, în viața de zi cu zi. Bradul cu susul în jos Chloe Szukilojc Studio are o perspectivă diferită asupra bradului de Crăciun: l-a instalat cu susul în jos, suspendat în gol, proiectul fiind o amenajare într-unul din saloanele de frumusețe high-end din Dubai. Studioul este specializat în design floral, activând în Australia, dar și în Dubai și în Emiratele Arabe. O instalație similară a fost realizată de sculptorița iraniană Shirazeh Houshiary pentru Tate Gallery, în 2016. Când i s-a propus să decoreze pomul de Crăciun al galeriei, a decis să se îndepărteze de abordarea tradițională, orientându-se în loc către un brad suspendat cu susul în jos și ale cărui rădăcini erau îmbrăcate în foiță aurie. A urmărit să sublinieze astfel valoarea bradului dincolo de rolul său estetic, pentru a evidenția calitățile sale naturale – forma, textura, mirosul. Dincolo de simbolismul asociat momentului în sine, bradul de Crăciun reprezintă tradiția. Doar că tradiția aparține celui care o stabilește și la fel sensul ei. CITEȘTE ȘI: Povestea celui mai bogat brad de Crăciun, devenit decor permanent 143 de ani de magie: povestea instalațiilor luminoase de Crăciun Crăciun la Casa Albă: Lego, 50 de brazi decorați, kilometri de beteală, panglici și instalații luminoase Distribuie articolul pe: