Când spui Orient Express, spui exclusivism și aventură într-un cadru legendar și misterios, ca într-un roman de Agatha Cristie. Numeroase filme i-au evocat atmosfera, în ultima sută de ani, iar povestea lui a fost inspirație pentru alte curse feroviare, este drept că nu la fel de celebre. După o pauză considerabilă, Orient Express este de așteptat să revină pe traseu și să reia, cu stil, călătoriile pe o rută istorică. O istorie în ritmul roților de tren Cǎlǎtoriile Orient Express au început în 4 ocrtombrie 1883, când primul tren a plecat din Paris și a ajuns la Instabul 76 de ore mai târziu. Voiajul s-a reluat periodic până în 2009, orient Express străbătând timp de 125 de ani una din cele mai faimoase rute feroviare din lume, de la Paris la Instanbul, unde a și fost construită o gară drept stație terminus pentru acest tren. Foto: Mary Evans Picture Library / Profimedia Numele acestui tren este indisolubil legat de cel al scriitoarei Agatha Christie (care a călătorit des pe această rută, începând cu 1928) și de romanul acesteia Crimă în Orient Express. Cartea a pornit de la un caz real: în 1929, fiul în vârstă de 20 de luni al pilotului american Charles Lindbergh a fost răpit și, cu toate că a fost plătită o răscumpărare de 50.000 de dolari, bebelușul nu a fost găsit. Firul epic al romanului a fost completat în baza unei experiențe personale pe care scriitoarea a trăit-o în Turcia, în 1929, când trenul a rămas blocat timp de șase zile, din cauza viscolului. Pe măsură ce popularitatea acestor călătorii a crescut, au fost puse în funcțiune încă două trenuri Orient Express, pentru călătorii către mai multe destinații din Europa. Ruta originală a Orient Express pleca de la Paris şi străbătea Europa, trecând prin Strasbourg, München, Viena, Budapesta și București, înainte de a ajunge la Istanbul. Trenul soră al Orient Express, Simplon Orient Express (cunoscut mai târziu sub numele de Direct Orient Express), parcurgea și el o rută de la Paris la Istanbul, dar se îndrepta spre sud prin Lausanne, Simplon, Milano, Veneția, Belgrad și Sofia, înainte de a ajunge la Istanbul. Ulterior, pe o altă rută încheiată tot în Italia, și-a făcut apariția și La Dolce Vita Orient Express. Orient Express este așteptat să revină pe traseu în 2026 În 2022, compania franceză Accor anunța că faimosul tren Orient Express va reveni pe traseu cu 17 vagoane din anii 20 si 30 restaurate, unul dintre ele incluzând un foarte luxos apartament prezidențial. Relansarea a fost amânată însă, noua dată anunțată pentru revenire fiind 2026. Foto: Orient Express/Cover Images/INSTARimages.com / INSTAR Images / Profimedia De la apariția sa, trenul Orient Express a fost o expresie a eleganței și exclusivismului, iar relansarea – așteptată pentru 2026 – ar putea continua această tradiție a călătoriilor premium. Iar așteptările în acest sens sunt cu atât mai mari cu cât Louis Vuitton (LVMH) a cumpărat 50% din acțiuni și și-a securizat opțiunea de a prelua integral Orient Express până în 2027. Foto: Orient Express/Cover Images/INSTARimages.com / INSTAR Images / Profimedia Conform acestui parteneriat, LVMH și Accor se implică într-o investiție strategică în marca Orient Express, în compania care să opereze inclusiv hoteluri, trenuri și nave cu pânze. În Venezia, compania a deschis deja Orient Express Palazzo Donà Giovannelli, unde luxul contemporan a îmbrăcat în haine noi un pallazo din secolul XV printr-un proiect de renovare care a durat opt ani. Foto: Orient Express Palazzo Donà Giovannelli La Dolce Vita Orient Express La Dolce Vita Orient Express – primul tren de lux fabricat în Italia, și-a făcut debutul în aprilie 2025 cu opt itinerarii care îmbină arta, peisajele și bucătăria de trei stele Michelin. Traversând 14 regiuni italiene, trenul oferă opt itinerarii exclusive: de la canalele Veneției la golfurile din Portofino, de la farmecul medieval al Sienei la stâncile Materei și de la faimoasele podgorii din Montalcino la cărările cu trufe din Nizza Monferrato ori Sicilia dezvăluită în etape. Cu 31 de cabine, 18 apartamente, 12 cabine de lux și faimoasa cameră La Dolce Vita, trenul este rezultatul unui proces meticulos de restaurare și design. Plecând de la vagoanele model italian Z1, fiecare a fost reimaginat printr-o investiție majoră care s-a bazat pe excelența tehnică și artizanală specifică în Sudul Italiei prin lucrări desfășurate între Brindisi și Palermo. Acest proiect marchează crearea primei flote feroviare private de lux din Italia, care va cuprinde în cele din urmă șase trenuri personalizate. Foto: Gregorio Borgia / AP / Profimedia Interioarele – realizate de Dimorestudio din Milano – sunt un omagiu adus epocii de aur a designului italian și includ ecouri geometrice ale lui Gio Ponti, modernismul senzual al lui Gae Aulenti, amprenta lui Osvaldo Borsani. Acestea întruchipează spiritul glamour de la mijlocul secolului, o odă adusă ideii de La Dolce Vita și pulsului cultural al Italiei anilor 1960. Oaspeții se îmbarcă din Salonul Orient Express, conceput de artistul-arhitect Hugo Toro, unde motivele epocii sunt refractate printr-o lentilă contemporană. Acolo, sub un tavan lăcuit în culoarea mandarinei, un aperitiv sugerează opulența care urmeazǎ sǎ te înconjoare. La bord, oaspeții sunt răsfățați cu meniuri care poartă semnătura chef-ului Heinz Beck, inspirate de regiunile pe care le traversează, fiecare fel de mâncare fiind o poveste condimentată cu sufletul locului. Întreaga experiență permite călătorilor să redescopere Italia fǎrǎ grabă, elegant și cu o atenție remarcabilă la detalii. De la Paris în Toscana, cu Venice Simplon Orient Express Lansat în mai 2025, trenul Venice Simplon-Orient-Express oferă o călătorie de trei nopți pe o rută complet nouă, care leagă Parisul de un celebru hotel Toscana. Cu unele dintre cele mai frumoase vagoane create vreodată și care seamănă cu cele ale Orient Express, trenul Venice Simplon-Orient-Express (VSOE) asigură și un drum înapoi în anii 1920 și în Epoca de Aur a călătoriilor. La bord, faceți o călătorie înapoi în timp, cu vagoane din anii 1920 decorate în stil Art Deco, care au fost restaurate cu măiestrie, cu accesorii antice autentice, lemn lustruit și tapițerie somptuoasă și care au spații ușor de configurat. Cabinele se transformă rapid din spații de dormit în cabine de zi, în timp ce călătorii se bucură de micul dejun. În trenul Venice Simplon-Orient-Express există șase apartamente, numite după orașe europene – Paris, Veneția, Istanbul, Budapesta, Praga, Viena – fiecare cu șampanie gratuită, cină privată, majordom personal disponibil 24 de ore din 24, băi private din marmură și zonă de lounge. Fiecare apartament are o dimensiune surprinzătoare pentru o cabină de tren și este disponibil în configurație dublă. Pe lângă un pat luxos, au zonă de relaxare, un birou și un dulap pentru toate lucrurile necesare în timpul sejurului. Cu multe ferestre, cabina este luminoasă și aerisită, părând mult mai mare decât este în realitate. Foto: Belmond.com Vagoanele Venice Simplon-Orient-Express sunt finisate cu lambriuri din lemn de lux, lustruite și elaborate cu detalii complexe, cu modele decorative personalizate. Bronzul strălucitor și decorul auriu completează experiența, în timp ce iluminatul decorativ ornamentat și cele mai fine țesături adaugă o notă finală de înaltă calitate. Prețurile pentru călătoria de la Paris la Toscana încep de la 9.350 de lire sterline de persoană, pentru doi oaspeți, timp de două nopți într-un apartament Junior la Castello di Casole. Prețurile pentru călătoria de la Paris la Portofino încep de la 10.400 de lire sterline de persoană, fiind incluse și două nopți într-o cameră Premium la Hotel Splendido, la destinație. Și un bonus britanic: Britannic Explorer Britannic Explorer – o variantă insulară a europeanului Orient Express – a debutat în iulie 2025. Cazarea de lux la bord începe de la 11.000 de lire sterline, într-o cabinǎ dublǎ și include un itinerariu de trei nopți, excursii, mese, vin și băuturi alcoolice în tren. Foto: Belmond.com Cele trei apartamente – Elder, Valerian și Juniper – sunt fiecare proiectate pentru a reflecta frumusețea strălucitoare a unei grădini rurale englezești. Fiind cea mai luxoasă opțiune de cazare, acestea vin cu o gamă largă de dotări, printre care o oglindă înaltă și o masă de marmură. Cabinele duble reflectă peisajele verzi ale Marii Britanii prin mai multe nuanțe de verde, având pat dublu luxos și cu baie proprie. Pereții sunt decorați cu opere de artă create de artistul și designerul englez Luke Edward Hall. Cabinele twin – unde predomină albastrul inspirat de țărmul virgin al Marii Britanii – au pat twin luxos și o baie proprie. Operele de artă sunt semnate de acelaşi artist Luke Edward Hall. Foto: Belmond.com Meniul din Britannic Explorer a fost conceput pentru a reflecta peisajele și aromele regiunilor pe care trenul le traversează. Fiecare fel de mâncare evidențiază aromele ingredientelor locale, care au gustul bogatei moşteniri britanice în domeniul agriculturii. Cât costǎ? Totul pornește de la 15.300 de lire sterline de persoanǎ. Distribuie articolul pe: