Culori calde, look retro și cât mai mult confort

Confortul este din ce în ce mai important. Aceasta este concluzia după vizitarea ultimei ediții a târgului internațional de mobilă de la Köln. Canapelele și fotoliile, din ce în ce mai comode, au fost în centrul atenției. De multe ori, granițele dintre fotoliu și șezlong sunt fluide, cum este și și piesa Swag, tapițată cu piele într-o nuanță caldă de bordo, foarte plăcută.

Swag, brand Machalke

Jumătate fotoliu și jumătate șezlong – așa s-ar putea defini piesa Swag, a brandului german Machalke. Swag surprinde prin forma sa și prin multiplele posibilități de a sta pe ea. Piciorul din metal este rotativ. Design: Peter Wernecke

Fotoliile sunt adesea concepute cu spătare supradimensionate, asemenea unor carapace, ce ne apără de stimulii externi. Nimic nu poate fi mai confortabil decât să stai în fotoliul Moai și să citești cartea preferată

Fotoliu Moai, brand Softline
Fotoliu Moai, brand Softline

Carcasa supradimensionată și protectoare a fotoliului Moai este inspirată din forma pietrelor  șlefuite de apa mării. Decupajele ce formează brațele conferă originalitate piesei. Design: Philip Bro pentru brandul Softline

Chiar dacă sunt concepute pentru un living generos, canapelele și fotoliile constau din mai multe module, ce pot fi combinate în fucție de preferințe.

Fotoliu Slice, brand LIgne Roset
Fotoliu Slice, brand Ligne Roset

Pierre Charpin a schițat acest fotoliu în 1996, iar în 1998 a fost produs de Cinova. Ligne Roset l-a relansat într-o variantă mai confortabilă. Piesa evocă tradiționalul fotoliu de club, iar posibilitățile de îmbinare a componentelor (dehusabile) sunt numeroase.

În centrul atenției la imm cologne au fost și piesele mici, gen măsuțe, taburete și banchete sau minicorpuri de depozitare, ce se pot muta fără efort în altă locuință, societatea fiind tot mai mobilă, din motive economice.

On-The-Move, brand Cane Line
On-The-Move, brand Cane Line

Măsuța ușor transportabilă aparține brandului danez Cane-line și este creată de studioul de design Strand+Hvass. Blatul se poate folosi și ca tavă. Este realizată din aluminiu, putând fi folosită și la exterior.

Taburete Tatoo, brand Zanat
Taburete Tatoo, brand Zanat

Cel mai cunoscut arhitect suedez, Gert Wingårdh, a creat împreună cu designerul Sara Helder colecția de taburete Tattoo, disponibile cu trei sau patru picioare. Piesele sunt sculptate de mână cu modele ce ne trimit cu gândul la tatuaje și aparțin tânărului brand Zanat.

Palette Table, brand &tradition

 

Pli Side Table, brand Classicon
Pli Side Table, brand Classicon

Designerul Victoria Wilmotte a creat pentru Classicon o măsuță care surprinde prin fațetele pliate ce reflectă lumina. Piciorul este realizat din oțel, iar blatul, din sticlă. În imagine o regăsim
alături de fotoliul Bibendum.

Măsuță Liz, brand Metee
Măsuță Liz, brand Meetee

O noutate a brandului japonez Meetee, colecția de măsuțe Liz este realizată din lemn stratificat cu grosimea de numai 6 mm. Forma lor permite mai multe întrebuințări: ca măsuță laterală, corp de depozitare, noptieră etc. Design: Jin Kuramoto

Prelude, brand PER/USE

Prelude este o colecție de bănci semnată de arhitectul belgian Caroline Voet pentru brandul PER/USE. Combinația dintre baza realizată din metal și liniile fluide ale șezutului din lemn creează un efect vizual surprinzător. În plus, banca este ergonomică. Prelude este disponibilă în lemn de stejar natur, tratat cu ulei, și lemn de stejar înnegrit.

Pero Desk, Low și Tall Shelving Unit
Pero Desk, Low și Tall Shelving Unit

Masa și etajerele sunt creații ale designerului Matthew Hilton pentru brandul ercol. Masa Pero este dotată cu sertar și spațiu pentru cabluri.

Am văzut multe reinterpretări de piese consacrate, cu look retro, create în anii 1940-1960. Variantele lor actuale sunt mai ușoare și mai mici, lucru explicabil prin spațiul mai restrâns al apartamentelor de acum.

Wink, brand Cassina
Wink, brand Cassina

CASSINA_C90_Wink chaise-longue_Kita Toshiyuki_group_1

Șezlongul Wink, creat în 1980 de Toshiyuki Kita, a fost regândit pentru cerințele actuale. Tapițeria în culori calde și urechile de Mickey Mouse conferă piesei un aer ludic. Tapițeria poate fi din material textil de ultimă generație sau din piele. Sunt disponibile și huse. Șezlongul poate fi reglat in diferite poziții, asigurându-i celui ce stă în el tot confortul.

Cocoa Island, brand Bretz
Cocoa Island, brand Bretz

Colecția de canapele și daybeduri Cocoa Island, a brandului Bretz, este inspirată din tradiționala canapea Chesterfield. Tapițeria este matlasată manual, iar modelele se remarcă prin culorile fascinante. Design: Meera Rathai

Satellite, brand Gubi
Satellite, brand Gubi

Mathieu Matégot a creat colecția de lămpi Satellite în 1953, iar numele este un omagiu adus progresului Franței în domeniul științei, după cel de-al Doilea Război Mondial. Materialul Rigitulle, din care este fabricat abajurul, este o invenție a designerului și poate fi îndoit cu ușurință. Lampa Satellite, a brandului danez Gubi, se remarcă prin jocul de lumini și umbre generat de abajur, ce creează o atmosferă interesantă. Pentru un efect vizual de impact se pot grupa mai multe lămpi.

Producătorii de mobilier și designerii recurg la materiale naturale, precum lemnul, sticla și metalul. Mesele au blaturi din lemn, piatră naturală și marmură. Și scoarța de copac este folosită ca decorațiune murală.

E 15_EC01_BYRON_DC04_DRAYTON_ES08_ENOKI_MIGOTO_CP02_NEYRIZ_AC19_SALINA_CU06_NIMA
Drayton, Enoki Migoto, Byron, brand e15

Anul acesta, brandul e15 a adăugat fotoliului Byron (design Florian Asche și Philipp Mainzer) consola Drayton, creată de arhitectul britanic David Chipperfield, și măsuțele Enoki Migoto, realizate din marmură masivă și semnate de cofondatorul companiei, Philipp Mainzer.

Dacă mesele tradiționale de cafea au fost înlocuite de multiple piese mai mici, în schimb se remarcă tendința de a crea mese mari pentru dining: familia și masa luată împreună sunt din nou în centrul atenției. Lumea își dorește sentimentul de bine, pierdut în ultimii ani. Mesele pentru dining au blaturi de dimensiuni mari, realizate din lemn masiv, piatră naturală sau sticlă.

Hystrix, brand Cattelan Italia
Hystrix, brand Cattelan Italia

Cu adevărat spectaculoasă este masa Hystrix, creată de Giorgio Cattelan pentru brandul Cattelan Italia. Picioarele, cu o geometrie impunătoare, sunt realizate din metal lăcuit, iar blatul, din sticlă groasă de 15 mm.

Chorum, brand Belfakto
Chorum, brand Belfakto

Brandul german Belfakto a fost premiat anul acesta cu German Design Award. Masa Chorum, cu picioarele sale sculpturale, este o piesă ce reprezintă cu brio calitatea produselor Belfakto. Este disponibilă cu unul sau două picioare și cu blat din lemn sau sticlă.

Andoo Table, LIz, brand Walter Knoll
Andoo Table, LIz, brand Walter Knoll

Masa din lemn masiv Andoo Table a fost creată de studioul de design vienez Eoos. Geometria redusă la minimum o plasează dincolo de orice trend sau modă. Printr-un mecanism ingenios, masa poate fi extinsă. Scaunele Liz, semnate de Claudio Bellini, se asortează perfect. Și ele au o estetică minimalistă și o siluetă zveltă. Un material inovator, inventat pentru industria aviatică, a fost folosit pentru umplutura de sub tapițeria dehusabilă. Produsele aparțin brandului german Walter Knoll, prezent la târg cu unul dintre cele mai frumoase standuri.

Confortul din casă este asigurat și grație tehnologiei smart. Cablurile diferitelor aparate aparate electronice sunt ascunse vederii, iar brandul german Spectral oferă chiar și difuzoare integrate în mobilier. Spectral propune o singură telecomandă pentru toate aparatele și aplicația smart control, ce permite încărcarea fără cablu a telefonului smart. Tot la acest brand am văzut și șemineuri fără foc!

Ameno, brand Spectral
Ameno, brand Spectral

Noua colecție de mobilă Ameno, a brandului Spectral, vine cu un șemineu ce funcționează fără foc și combustibil. Două tehnologii fac posibil acest lucru. Prin tehnologia Smart Fire se oglindește în șemineu o înregistrare a unui foc, iar prin tehnologia Smart Fire se distribuie o peliculă formată din particule fine de apă, ce creează iluzia focului.

La târgul internațional imm cologne, desfășurat în perioada 18-24 ianuarie la Köln, 1.185 de companii din peste 50 de țări au prezentat trendurile anului în materie de mobilier. Circa 80.000 de vizitatori veniți din 128 de țări au vizitat târgul, cifra depășind-o pe cea din 2014.

Text: Cristina Stoica, redactor-șef



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *